video The Town of Oromocto is pleased to share with you its feature from the "Insights with Terry Bradshaw" television program.

Statement from NB Power Concerning Power Outages

  • 2018-11-05

Residents without power should prepare for a long restoration period in some locations.
NB Power phone number RE: Outages;
1-800-663-6272
Residents are asked to remain patient while crews work to repair damage and restore power as quickly as possible. While most customers will be restored over the next 24-48 hours, it is possible that some customers will be without power for as long as 72 hours. Residents are advised to prepare for a 72-hour outage.
More than 120 crews are mobilized across the province to assess the damage and restore power as quickly and safely as possible. Assessments will continue throughout the day and estimated restoration times will be posted when available on the NB Power website.
NB Power is advising residents to stay away from downed power lines, and to call 911 if there is an immediate safety concern. Residents should not attempt to prune or remove trees on lines, as direct or indirect contact with power lines can be fatal.
Carbon monoxide warning
With the widespread power outages, New Brunswickers are reminded of the threat that carbon monoxide can pose in their homes. People have died and/or been hospitalized in recent years because of carbon monoxide poisoning.
Residents are advised to never run a generator in a home, garage, or near a window or air intake outside of a home. It is not safe to use a BBQ, a camping stove or a propane heater inside of a house or garage.
Food safety
Residents are reminded to avoid opening freezers or fridges unless it is absolutely necessary. If the door remains closed, a full freezer will keep food frozen for 24 to 36 hours without electricity. These products can be refrozen if ice crystals are still present. All perishable food in a refrigerator without electricity for more than 24 hours should be discarded.
Warming and charging stations
Reported warming and charging stations have been set up in several locations
Residents should check with local authorities to see if there are additional warming and charging stations in their community.
Residents are asked to check on neighbours who may require assistance.

================================================================
Les résidents sans électricité doivent se préparer à une longue période de rétablissement à certains endroits.

Les résidents sont priés de faire preuve de patience alors que les équipes travaillent à réparer les dommages et à rétablir le courant le plus rapidement possible. Bien que la plupart des clients devraient retrouver le courant dans les prochaines 24 à 48 heures, il est possible que certains clients soient sans électricité pendant 72 heures. Les résidents sont invités à se préparer à une panne de 72 heures.
Plus de 120 équipes sont mobilisées à travers la province pour évaluer les dégâts et rétablir le courant aussi rapidement et en toute sécurité que possible. Les évaluations se poursuivront tout au long de la journée et les temps de rétablissement estimés seront affichés lorsqu'ils seront disponibles sur le site Web d'Énergie NB.
Énergie NB recommande aux résidents de se tenir loin des lignes électriques tombées et d'appeler le 911 en cas de problème de sécurité immédiat. Les résidents ne doivent pas tenter d'enlever les arbres sur les lignes, car un contact direct ou indirect avec les lignes électriques peut être mortel.
Avertissement de monoxyde de carbone
Les pannes de courant généralisées rappellent aux Néo-Brunswickois la menace que représente le monoxyde de carbone chez eux. Des personnes sont décédées et / ou ont été hospitalisées au cours des dernières années en raison d'une intoxication au monoxyde de carbone.
Il est conseillé aux résidents de ne jamais faire fonctionner une génératrice dans une maison, un garage ou près d'une fenêtre ou d'une entrée d'air à l'extérieur d'une maison. Il n'est pas prudent d'utiliser un barbecue, un réchaud de camping ou un radiateur au propane dans une maison ou un garage.
La sécurité alimentaire
Les résidents sont priés d'éviter d'ouvrir les congélateurs ou les réfrigérateurs sauf en cas d'absolue nécessité. Si la porte reste fermée, un congélateur gardera les aliments congelés pendant 24 à 36 heures sans électricité. Ces produits peuvent être recongelés si des cristaux de glace sont encore présents. Tous les aliments périssables placés dans un réfrigérateur sans électricité pendant plus de 24 heures doivent être jetés.
Centres de réchauffement et de recharge
Des centres de réchauffement et de recharge ont été aménagés à plusieurs endroits.
Les résidents peuvent vérifier auprès des autorités locales pour savoir s'il existe des centres de réchauffement et de recharge dans leur communauté.
Les résidents sont invités à vérifier si leurs voisins ont besoin d'aide.

August 16 2018

Regular Session of Council

+Submit an Event >View Event Calendar